Gél lakk használata otthon

5:07 10 Comments A+ a-

Sziasztok!

Mivel én nagyon sokat kutattam a neten, hogy hogy lehet otthon saját magunknak elkészíteni gél lakk használatával a körmeinket, ezért megfogadtam, hogy ha beválik a módszer, akkor megosztom Veletek is, hogy én hogy csinálom.
Előre mondom, hogy nem vagyok körmös, csak egy laikus, de végre elégedett vagyok a körmeimmel. :)
Én francia körmöt szerettem volna magamnak készíteni, ehhez vettem meg a hozzávalókat. Íme az eredmény:

Ha kíváncsi vagy, a részletes leírásra, akkor olvass tovább! :)

A köröm előkészítése


Ha előzör csinálod, saját körömre, akkor ez a sorrend:

Kézmosás után,  Feltolom a körömbőrt, majd a felesleges bőrt levágom a kisollóval, vagy azzal a körömbőr vágó cuccal + a körömről lekapirgálom a rátapadt bőrt is.

Felreszelem kicsit a körmöt, és a köröm szélét, illetve felbolyhosítom a bufferrel. Majd egy kefe segítségével leporolom a felületet.

Na, mivel én már azt fényképeztem le, mikor már 3-adszorra készítettem a körmöm, ezért nekem ez a sorrend megváltozott. 
Először lereszeltem a régi géllakkot egy reszelő segítségével:



Majd utána vágtam le a körömágyra nőtt bőrt, meg lekapírgattam a körömről. (Ezt a vágó cuccot a dm-ben vettem)

Ezután egy bufferrel felbolyhosítottam a felületet. A buffer szerintem teljesen ugyanolyan, mint a reszelő, egy kis smirgli, csak kisebbek rajta a szemcsék, ezért finomabban reszel. A régi felreszelt géllakkra jobban tapad a következő géllak, mint a saját körömre. Én a körmömet nem reszeltem túl, nem szeretem, ha elvékonyodik.

Mikor végeztem a reszelgetéssel, nagyjából egyenletes felületet kaptam, akkor a kis kefe segítségével jól leporoltam. 
Buffer

Ezután felviszem az előkészítő folyadékokat. Először a nail prep-et, ami megelőzi a gombásodást! Ez nagyon fontos minden esetben. Ezt úgy szoktam felkenni, hogy a körömágyra is kenek picit. Eddig nem gombásodott a körmöm, úgyhogy ajánlom!
Nail Prep

Amikor megszáradt, akkor kell felkenni a Primert, ami a géllakk megfelelő tapadását biztosítja. Ebből 2 fajta van, a savas és a savmentes. Az a különbség a kettő között, hogy ha savasat kensz fel, akkor acetonba (nem a körömlakklemosóba, hanem sokkal erősebbe, amit körmös boltban lehet kapni) mártva le tudod oldani a géllakkot, illetve van még valamilyen leoldó is hozzá, ami ugyanúgy leoldja, mint az aceton, szintén körmös boltban lehet kapni. Én nem szeretem sokáig acetonban áztatni az ujjaim, ezért a másik módszert választottam. Savmentes Primert vettem. Ha ezt használod, akkor kell reszelgetni a régi géllakkot, mikor újracsinálod. 
Szóval rákentem az Acid Free Primert (Savmentes Primer), de ezt már csak úgy, hogy csak a körömre, a körömágyra egyáltalán nem. (Nem akartam, hogy oda is tapadjon a géllak. :)
Acid Free Primer – savmentes primer
Ha nagyjából megszáradt (pár másodperc), akkor felviszem végre az átlátszó alapgélt, majd 2 percet az UV lámpa alá teszem a körmeim.

 Ezután jön 2 rétegben a francia rózsaszín lakk. Úgy, hogy mindig lámpázni kell. Tehát 1 réteg lakk, 2 perc lámpázás, 2. réteg rózsaszín lakk, 2 perc lámpázás.
Francia rózsaszín (GL92)http://www.crystalnails.hu/bolt/Dekor-CrystaLac/GL92-Dekor-CrystaLac---4ml-3813

Ezután meghúzom tűecsetes fehérrel a mosolyvonalat. Ezt úgy a legegyszerűbb, ha mindkét kezed letámasztod az asztalra, hogy egyik se remegjen. S a körmöt forgatod az ecset alatt. :) Nekem legalábbis ez a módszer vált be. Nem teljesen a vonalnál húzom, hanem kicsit a rózsaszín résznél, hogy mikor nő le, akkor is szép legyen. A fehér után ismét 2 perc lámpázás jön.
Fehér lakk

Ezután szoktam ráragasztani  a dm-ben vett matricákat, hogy kicsit feldobjam a körmöm. Ez egy kicsit nehéz dolog, mert a körmöm, még kicsit ragadós-csúszós, a bőrfeltoló segítségével szoktam a matricát a helyére applikálni. Majd gyorsan lekenem az átlátszó fedőlakkal, s ismét 2 percet lámpázok.
 Fedő lakk:

Ennél a szintnél már ugye elég sok réteg van a körmön (ezért kell minden réteget nagyon vékonyan kenni), s nincs is teljesen megszáradva. De már nincs sok hátra, Cleanserrel fixálni kell az egészet. Ez azt jelenti, hogy egy kis vattára teszek ebből a folyadékból, s áttörlöm vele a körmöm. Ez a folyadék megköti a ragacsos géllakkot. Nem kell félni, hogy beleragad a vatta, nekem még sosem ragadt bele. :)

Cleanser

És tádámm! Kész vannak a körmök! :) Még a végén formára szoktam kicsit reszelni, hogy szebb legyen. :)

Ezután még lehet rá körömágyápoló olajat kenni, ha szeretnél. 
Amit még írni akartam, hogy én vettem még gombaölő folyadékot, hátha egyszer mégis begombásodna a körmöm, bár eddig nem volt vele gond, még nem kellett használnom. (Update: már 2 éve géllakkozgatom magamnak a körmöm, s még sosem lett gombás :D)
Gombaölő folyadék:

Összesen durván 30.000 Ft-ból lehet megvenni mindent (lámpával együtt). Persze lehet olcsóbbat is biztos találni, én ezeket a termékeket használtam.

Hasznos oldalak, ahonnan a géllakkozás információkat összeszedtem:


Ha hasznosnak tartottad ezt a bejegyzést, örülnék egy kommentnek! :D

(gél lakk haszálata, gél lakk használata lépéről lépésre, gél lakk házilag)

10 megjegyzés

Write megjegyzés
Timi
AUTHOR
2015. január 22. 23:35 delete

Szia! Nagyon szépen megcsináltad a körmödet. Azt szeretném megtudni, hogy mik a tapasztalataid, mennyire tartós ez így? Illetve ha megunod a szép franciát, de még nem kell újat csinálnod, akkor rá lehet-e lakkozni? (Elvben persze igen, de mi a gyakorlati tapasztalat?) Próbáltad más cég anyagait is és ez bizonyult a legjobbnak, vagy kapásból a jóba nyúltál bele?

Reply
avatar
BirdArtDesign
AUTHOR
2015. január 23. 5:43 delete

Szia Timi! Köszi szépen! :) Azóta egy kicsit több tapasztalatom van már, úgyhogy íme a cikk kiegészítése:

Ez a géllak nekem így kb. 1,5 hétig nagyon szép, a 2. hét vége, 3. hét eleje fele a széle elkezd kicsit felbuborékosodni, esetleg a széle kicsit letörik (nem a körmöm, csak a géllak, mint mikor a körömlakk elkezd lepattogni) Szóval nekem olyan 2 hétig tart, amíg tényleg nagyon szép. Úgy, hogy közben bátran (kézzel) napi szinten mosogatok, nyúzom, szóval nem figyelek extrán rá.

Közben arra is rájöttem, hogy ha nem franciát készítek, hanem csak egy színnel kenem, akkor mennyivel egyszerűbb az életem, mert a sok-sok réteg helyett megúszom 2-3 réteggel. (Alapozás, szín 1 vagy 2 rétegben, majd csillogós fedőlakk)

Nem tudom kinek milyen gyorsan nő a körme, nekem 2 hét alatt azért már lenövés is látszik, bár a franciánál ez nem feltűnő, úgyhogy én azért sem bírom 2-2,5 hétnél tovább.

Kipróbáltam lenövés-lepattogzás után a színes lakkozást is, nekem az egyáltalán nem vált be, sőt szerintem hülyeség, hogy ezzel hitegetik az embert, mert pl, mikor lenövéskor lefestettem piros körömlakkal, akkor a színe szép lett, de a lenövés-lepattogzás miatt az egész körmöm felülete rücskös lett, nem lett sima. Így a piros körömlakk sem volt szép rajta, mert megtört a fény a körmön, s látszott, hogy huplis. Szerintem ez csak akkor működik, ha vagy maximálisan lereszeled, vagy maximálisan leoldod a géllakkot, tehát teljes felületen a körömre kened a lakkot.

Egyedül az vált be, hogy vettem, sok csillámból álló csillámos körömlakkot, s azzal kentem le, ahogy nőtt le, mert így a különböző színű csillámok miatt nem látszódott a huplisság. (Csak én éreztem, mikor végighúztam a kezem a körmömön, de az nem zavart már)

Éppen ezek miatt kitaláltam, hogy úgy tudom leginkább lenöveszteni, ha veszek színes géllakkot, s azzal kenem be, egyre kevesebb rétegben. El is mentem egy olyan boltba, ahol nem márkás termékeket árulnak, s vettem egy no name géllakkot. Először totál kiakadtam az eladón, mert gőze nem volt a géllakozásról, meg a savas és savmentes primerről, végül megvettem mégis egy narancssárgás géllakkot magamnak.(nem márkásat)

Már alig vártam, hogy felfessem a körmömre, de szinte ugyanaz volt a tapasztalatom, mint a körömlakknál. Sokkal hígabb volt az állaga, mint a crystalnails termékeknek, így megmaradt a huplisság.
Most éppen itt tartok, ha legközelebb Budapesten járok, tervezem, hogy veszek színes crystalnails géllakkot, illetve tűecsetes géllakot is. Mert ha géllak, akkor én ezentúl csak crystalnails-et fogok.(sokkal jobb a minősége, sűrűbb az állaga)
Vagyis igaziból még nem döntöttem el 100 %-osan, mert azon is gondolkodom, hogy kipróbálom az acetonos leoldós módszert, mert lusta vagyok állandóan reszelgetni a lenőtt géllakkot, illetve még azon is elgondolkodtam, hogy veszek a zselés műkörömhöz hozzávalókat. Végülis UV lámpám már van, csak zselé kéne. Úgy gondolom, hogy ennyi gyakorlat és tapasztalat után be merném vállani, hogy magamnak építsek zselés körmöt, s azt remélem, hogy zselével 2 hét helyett 3 hetenként kell majd foglalkoznom a körmeimmel.

Ui: A körmöm azóta sem soha nem gombásodott, szóval tényleg jó ez a gombásodás megelőző folyadék!!!
Ui2: Tényleg semmi közöm nincs a crystalnailshez, se semmilyen rokonom nem dolgozik nekik, tényleg saját tapasztalatot írtam :D

Üdv,
Ancsa


Reply
avatar
Timi
AUTHOR
2015. január 25. 0:19 delete

Köszi a kimerítő és részletes választ - eszembe sem jutott, hogy bármi közöd van a céghez.:-) Az ember lánya már csak ilyen:ha vala mi bejött, azt szívesen ajánlja másoknak is, és ez jó, mert így tudjuk egymást támogatni. Épp ezért azt javaslom, hogy ha szép és egészséges körmeid vannak, akkor NE vágj bele a zselés építkezésbe. Dolgoztam műkörmösként - igaz már nagyon régen, de vannak tapasztalataim.
1. A zselének nincs oldószere, tehát ha már a géllaknál is unalmasnak tartod (mert az is) a reszelgetést, akkor itt is annak fogod tartani.
2. Nem hosszabb a kihordási ideje, ha az ember igényes a szép és ápolt körmökre, mert a lenövés ugyanúgy látszik. Max megpróbálod szintbereszelni, de te akkor is látni fogod (más nem annyira).
3. Allergizálhatnak az összetevők (régen legalábbis így volt).
4. Mint minden műköröm alatt, a zselé alatt is egy idő után (ez személyenként változó) elvékonyodik a saját köröm és küzdhetsz, mire megerősödik.
5. Ha nem jó márkát választasz, macerás szépre megcsinálni.
Egy szóval: a géllakkot pont ezért találták ki: egyszerűbb, mint a műköröm, de tartósabb, mint a síma körömlakk. Ha megtaláltad azt, ami neked jó és szereted, akkor használd. Szerintem. Az acetonos leáztatós bulival az a tanácsom, hogy mindenképpen társíts akkor hozzá egy jó kéz és körömápoló krémet/balzsmot, amivel visszazsírozod/hidratálod a kacsóidat, mert az aceton az eléggé szárít. Esetleg az is jó megoldás, ha este leoldod, éjjelre vastagon bekrémezed, kesztyű és másnap csinálod az új lakkozást. Sok sikert hozzá!

Reply
avatar
Daniella13
AUTHOR
2015. január 29. 12:29 delete

Nagyon szép lett a franciád! Nagyon ügyes vagy, én is géllakkozom már egy ideje, de ezt még nem mertem kpróbálni, maradok az egyszínűnél. Én mondjuk Diamond Nails-t használok, szerintem ez is nagyon jó!

Reply
avatar
Rita
AUTHOR
2015. október 20. 1:26 delete

Ancsa! Nagyon jó fej vagy, hogy ilyen aprólékosan, mégis érthetően megosztottad a tapasztalataid. Én csak most próbálkozom a géllakkozással, mert bosszantott, hogy ha netán belakkozom a körmöm, akkor 2-3 nap múlva, már moshatom is le. A neten megrendeltem egy kezdő készletet, amihez nem kaptam fedőlakkot és körömápolót sem. Végül ezek nélkül is megcsináltam, de legalább tudom, hogy érdemes beszereznem, valamint mást színt is, pl. ilyen szép rózsaszínt, mint a tied. Nekem vásárlási lehetőségnek a Moyrát ajánlották. Állítólag nagy a választék, jó minőségű a termékük és az árak is. Majd meglátom, még nem jártam ott. Kikerestem az üzletük címét: Bp. IX.Ferenc körút 3. Jó, hogy így lépésről-lépesre bemutattad és a negatív tapasztalataid is megosztottad. Köszönöm: Rita

Reply
avatar
BirdArtDesign
AUTHOR
2015. október 21. 6:34 delete

Szia Rita! Köszi, igen, én is azért kezdtem el a géllakkozást, mert idegesített, hogy a körömlakk valahol mindig lepattogott, volt, hogy már 1 óra múlva, de volt olyan is, hogy 1 nap múlva. Nagyon nem szerettem, főleg, ha erőteljes szín van felkenve, akkor zavaró. Örülök, hogy Neked is jó tapasztalataid voltak a géllakkal! Majd írd meg, hogy a Moyra termékek milyenek! Én még csak 1 Moyra lakkot használtam, azt ajándékba kaptam, az jó volt, valószínű a többi is jó minőség akkor! Budapesten sajnos csak ritkán járok, de ha legközelebb megyek, szerintem megnézem magamnak ezt a boltot is! :) Köszi a tippet!

Reply
avatar
Stefania
AUTHOR
2016. január 11. 5:23 delete

Szuper leírás, nagyon szép eredmény! :)

Nekem annyi kérdésem, lenne, hogy használtatok e már CoverPRO CrystaLac-ot?
http://www.mukorom.tv/alapanyagok/lenovesmentes-kormok-cover-pro-technikaval-238

Én most szeretném elkezdeni az otthoni géllakkozást és valamiért ez a termék szimpatikusabb (nem tudom miért, talán csak az ecsetes használat miatt), viszont így elsőre kicsit tartok tőle. Azt szeretném megtudni, hogy ezt nehezebb e kezelni, mint a klasszikus crystalac-okat mint amiket a leírásban linkeltél? Illetve ezt is le lehet e oldani, vagy csak reszeléssel szabadulhatok majd meg tőle?

Előre is köszönöm a válasz(oka)t, illetve bármilyen egyéb tippet, tanácsot szívesen fogadok :)

Reply
avatar
Szilvia B.
AUTHOR
2016. június 8. 4:12 delete

Köszi szépen a részletes leírást! Foglalkoztat a gél lakozás elsajátítása, mert a saját körmöm pár éve elvékonyodik egy helyen és amellett, hogy könnyen betörik, a lakkozás rögtön feljön onnan.
A francia nagyon szép lett, igazán ügyes vagy!

Reply
avatar
2017. február 10. 4:06 delete

Szia.Kérdésedre kaptál választ,vagy már használod CoverPro?
Ha van tapasztalatot szivessen olvasnám .
Köszi

Reply
avatar
2017. július 15. 10:07 delete

int minden műköröm alatt, a zselé alatt is egy idő után (ez személyenként változó) elvékonyodik a saját köröm és küzdhetsz, mire megerősödik.
Abszolút nem igaz! A köröm elhalt kemény keratin, nem attól vékonyodik el, hogy zselé kerül rá, hanem a felületének az állandó reszelésétől! Tehát a rossz Körmös teszi tönkre, nem a műköröm...
Amiért mindenki tévesen azt hiszi, hogy a műköröm elvékonyítja a körmöt az 3 dolog
1.) valóban meg kell reszelni a felületet a tapadáshoz viszont ennek lenövesztése kézen kb 2-3hónap
2.) a nem megfelelően eltávolított műköröm, tehát pl ha letéped...
3.) a jóhoz iszonyú könnyű hozzászokni, értem ezalatt a kocogtatható, erős, strapabíró műkörmöt, viszont ha ezt egyik mapról a másikra eltávolítod akkor hirtelen úgy érzed, hogy vacak vékony körmöd van és ez az érzés akkor is meglesz ha nem egy zselét reszelsz teljesen le a körmödről, hanem mondjuk porcelán körmöt oldasz le...

Reply
avatar